Tips mot torra läppar

Någon mer än jag som får extremt torra läppar nu på vintern?
Nu har jag nog testat de flesta olika krämer för läppar: lypsyl, läppbalsam, idominslava, försvarets hudsalva...ja ni fattar. Men det enda som har funkat är HONUNG.
När jag tyckte att ingenting skulle fungera så kom jag ihåg en artikel om hudvård som jag läste för några år sedan. Där stog det att man skulle ta en tandborste och skrubba läpparna med innan man applicerade honungen, men en fuktig handuk eller en peeling funkar bättre tycker jag. Låt honungen sitta tills den börjar försvinna och smörj sedan in läpparna som vanligt.

P.S. Det ser ut som läppglans när man har honungen på, så det är ingen fara att visa sig ute.

Kommentarer
Postat av: axling

Låter sött. Läre väl testa det, får nå fel när mina läppar är så äckligt torra :(

2010-01-06 @ 17:47:06
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: ruthsofia

Ofta det funkar? Det måste jag testa, torkar typ sönder på vintern! :D

2010-02-13 @ 10:11:05
URL: http://ruthsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0