Nytt år, redan?

Nu är det snart nyår och början på mitt första år då jag måste försörja mig själv, klara mig på egen hand. Detta är väldigt skrämmande för mig med tanke på hur jobbsituationen är i Sverige nu. Denna tid på gymnasiet bara spran iväg, särskilt sista året. Men som tur är har jag några månader kvar tills allvaret börjar, ska ju faktiskt försöka njuta av dessa sista månader på gymnasiet istället för att gruva mig för vad som kommer sen. Studentkryssning, studentskivor, bal och säkert massa annat tok att se fram emot :) Hoppas jag får en lärlingsplats på engång, då kan jag bara njuta av ledigheten under vintern istället och ta en lång utlandsresa. Och eftersom jag inte vet än vart jag vill bo så tänker jag nöja mig med Söderhamn tills jag kommit på något bättre.
Men nu till självaste nyårsafton, det känns som det kommer bli den sämsta jag haft(om man inte räknar med då jag låg magsjuk två år i rad!). Alla har spritt ut sig och nyår kom aldeles för snabbt i år så jag inte hunnit med några planer. Hade gärna åkt ett gäng till Stockholm och ätit god mat och festa på olika klubbar. Men nu blir jag hemma istället och äta trerätters och sedan somna, säkert innan 12 slaget dessutom. Känner att det positiva är på topp just nu, not! Har ju hört att som nyår är så kommer restan att året att bli :O

Men jag får väl hoppas att alla ni andra får ett riktigt bra nyårsfirande istället :)



Ha det bäst /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0